Monitoren van de customer journey

De consument van nu laat zich niet meer sturen, maar wil zich wel laten leiden. Het verschil: een customer journey waarin alles om de klant draait.

Onze aanpak

Mediacooks heeft een geïntegreerde aanpak van klantvraag tot klantconversie. Op basis van uw marketingdoelstellingen gebruiken wij onze customer journey en storytelling expertise voor het realiseren van sterk verhoogde klantconversie.

Klantvraag

Klantvraag

Warm welkom, warme band

Touchpoint

Touchpoints

Waar je mensen raakt – of nooit meer

Monitoring

Monitor

Kijken, zien, leren, bijsturen

Icoon KlantvraagKlantvraag

Wat beleven we onderweg in de customer journey?

Noem het customer experience, maar benader het als emotionele klantbeleving. De bedoeling is dat iedereen die met uw merk of bedrijf kennis maakt, direct onvoorwaardelijk omarmd wordt.

Dat is de klantvraag van vandaag. Menselijke verhoudingen, oprechte interesse, eerlijke proposities, producten en verrassingen die voelen alsof ze voor hem of haar persoonlijk bedacht werden. Marketingverhaal ontmoet klantverhaal en vervlecht zich voortdurend verder.

Wij richten een customer journey daarop in. Een online verhaalomgeving die de marketeer alle ruimte en flexibiliteit biedt om zich met klanten te onderhouden. En tegelijkertijd klanten inspireert het verhaal van merk en bedrijf te leren kennen en waarderen.

De beste customer journey is een weg waarop die voor allebei een beleving is en daardoor de moeite waard om samen te blijven bewandelen.

Icoon TouchpointTouchpoint

Elk touchpoint als het moment om te winnen of te verliezen

Als en waar iemand in contact komt met een merk of bedrijf, dan is dat Het Moment. Het kan het begin zijn van een lange, vruchtbare en effectieve customer journey. Het kan er even gemakkelijk het einde van betekenen.

Aan de touchpoints herkennen mensen de moeite die voor hen gedaan wordt. Elk touchpoint is telkens opnieuw een moment om klanttevredenheid te genereren, versterken en vergroten. Het vertegenwoordigt identiteit en merkwaarde, verhaal en betrouwbaarheid.

Reden waarom we alle mogelijke touchpoints die deel uit kunnen gaan maken van een customer journey samen met onze klanten inventariseren. En ook classificeren: welke zijn puur functioneel, welke emotioneel, welke informatief, welke onderhoudend?

Zo bouwen we aan een keten van touchpoints die in individueel zowel als in samenhang meer kunnen maken van elk klantcontact.

Icoon MinitoringMonitoring

De customer journey als totale ervaring

Er is nog nooit iemand in geslaagd te voorspellen wat mensen morgen zullen doen. Kwalitatief onderzoek, kwantitatief onderzoek, het helpt ongetwijfeld om de marketingstrategie vorm te geven, maar niets geeft zoveel inzicht, richting en houvast als monitoring van de customer journey.

Het is een van de belangrijke speerpunten in onze totaalbenadering van customer marketing. We geven marketeers de mogelijkheid alle bewegingen van klanten en geïnteresseerden te volgen. Monitoring van touchpoint activiteiten, uitvoering en effectiviteit van social mediaverkeer, breed inzicht in de integratie van alle storytelling, promotionele en merkactiviteiten, implementatie van customer research enquêtes: een customer journey is potentieel één grote en continue customer kennisstroom.

Wat kan beter en hoe? Wat heeft zin en waarom? Mediacooks maakt dat marketeers er bovenop zitten. Omdat het kan. En omdat het werkt.

Hoe neemt u de klant bij de hand op weg naar conversie?