Krachtige klantervaringen zorgen voor hogere omzet

De klantervaring kun je vormen door de klant aan de hand mee te nemen in het verhaal achter het product of bedrijf. Omzet verhogen is hier een duidelijk gevolg van mits dit doelgericht wordt toegepast.

Onze aanpak

Mediacooks heeft een geïntegreerde aanpak van klantvraag tot klantconversie. Op basis van uw marketingdoelstellingen gebruiken wij onze customer journey en storytelling expertise voor het realiseren van sterk verhoogde klantconversie.

Perspectief

Perspectief

Een goede start is het halve werk

Strategy

Strategy

De voordelen van toekomstgericht denken

Verhaal

Story

Klant centraal voor het verbindende verhaal

Icoon perspectiefPerspectief

De meerwaarde van messcherpe definiëring

Hoe concreter de doelstellingen vooraf, hoe doelmatiger de aanpak. Gaat het om puur en alleen om verkoop? Of ook over verhoging van klanttevredenheid, loyaliteit, verdieping van merkinvulling?

Bij Mediacooks praten we hier uitgebreid over met onze klanten. Als definitie en focus van de beoogde klantervaring helder is, komt dat de efficiency van het hele proces ten goede. Ook verhoogt het de effectiviteit van de uiteindelijke oplossing.

Het blijft maatwerk, er is niet één klantervaring hetzelfde. Het perspectief van waaruit we gezamenlijk vertrekken, bepaalt welke kant het op zal gaan.

Icoon strategieStrategy

We denken strategisch en werken systematisch

Eerst is er strategie, dan is er Mediacooks? Dat kan. Maar wij zeggen: breng ons net even eerder aan boord.

Houdt ruimte in die strategische ontwikkelingsfase voor onze online ervaring met storytelling, customer journey en klant conversie. We maken regelmatig mee dat onze input nieuwe inzichten biedt, omdat vaak meer mogelijk is dan marketeers vooraf denken.

Een aanpak waar de eindgebruiker centraal staat geeft vaak een nieuwe kijk op wat een marketing-organisatie kan realiseren en maakt de weg vrij voor inventieve oplossingen.

Icoon verhaalVerhaal

Een verhalende customer experience

Mediacooks co-creëert deze met marketeers en implementeert en integreert elk vertelelement op elk niveau binnen de customer experience.

Om een goede vertaling van verhaal naar beleving te maken kruipen we in de huid van de eindgebruiker en zorgen we ervoor dat er een klantreis neergezet wordt die continu gemonitord kan worden.

Deze verhalende klantreis noemen wij de customer journey.

Hoe haalt u hogere conversie uit uw customer experience?